JA, det er greit å ha sex med en gift mann!

Dette temaet har vært oppe på mange blogger i det siste. Jeg vet ikke om det er fordi det er smittsomt (temaet altså), eller om det bare er fordi det er et tema som opptar veldig mange mennesker.

Etter min mening er det helt greit å ha sex med en gift mann, men bare dersom det faktisk er DU som er gift med han. Andres menn bør man derimot holde både hender og andre kroppsdeler langt unna, spør du meg!




Det er to ting som forundrer meg litt med dette temaet. Det ene er at overalt hvor jeg har sett det diskutert, dreier det seg bare om MENN. Jeg har enda ikke sett det motsatte, nemlig om det er greit å ha sex med en gift kvinne.

Den andre tingen som forundrer meg, er hvor mange som faktisk synes det ER greit. Da lurer jeg på HVA som gjør det greit? De færreste synes det er OK å stjele varer i en butkk, hvorfor er det da OK å stjele MENN?




Konsekvensen av et mannetyveri, er uten tvil mye større enn konsekvensen av å stjele en pakke tyggis eller en BH. Jo'a, konsekvensen av butikktyveri er at butikkene må tjene inn igjen det tapte, og at prisene dermed går opp, slik at både naskeren og alle andre ender opp med dyrere varer.

Når man stjeler noens mann derimot, risikerer man å bidra til at familier går i oppløsning den dagen utroskapen oppdages. Det er ingenting å vinne på en slik situasjon, eller affære, spesielt ikke i det lange løp. Som "den andre kvinnen" lever du et liv i skjul. Du går glipp av alle de gleder et normalt forhold kan gi, og du går sannsynligvis rundt med mer eller mindre konstant dårlig samvittighet. Det samme gjør den du har forholdet med.

Så har du partneren hans da, som i de aller fleste tilfeller er en uskyldig part. Tror du ikke hun mistenker noe når mannen ikke kommer hjem, eller når hans dårlige samvittighet gjør at han oppfører seg annerledes hjemme, i forsøk på å skjule hva som foregår?




Et forhold på si, er alltid bygget på løgner. Det er alltid bygget på bedrag. Uansett hvor subjektivt man ser det, er ikke de tingene til å komme fra, med mindre man fortrenger det og legger lokk på.

Jeg kan garantere at du ikke er den første som har gått i den fellen å tro på han når han sier at forholdet hjemme ikke fungerer, og at han selvfølgelig skal forlate kona for din skyld. Men det kommer ikke til å skje! Unnskyldningene om at barna må vokse opp først, eller at han ikke kan fortelle kona om dere akkurat nå, er nettopp det: UNNSKYLDNINGER.




Skulle du være en av som faktisk er så "heldig" å få han til å gå fra henne, så er du en av ytterst få. Jeg skriver "heldig" i gåseøyne, fordi gleden over å fange han, har sin pris. En pris du må leve med resten av livet. En pris han, den han forlater, og eventuelle barn må leve med resten av livet. Prisen er sorg og en oppløst familie. Prisen er uskyldige barn som mister en far.

Og du, hvis du tenker deg om: Hvis fyren har hatt et forhold med deg på si, og vært utro mot den partneren han hadde da du kom inn i bildet, tror du da fullt og fast på at han virkelig ikke vil gjøre det samme mot deg? Og da har han til og med fått trening, han har lært hvordan han skal skjule det for å ikke bli tatt på nytt, så hvor stor er egentlig sjansen for at du oppdager det? Og skulle du oppdage det, hvordan vil du da føle? Å ja, det er sant, da vil du føle akkurat det samme som hun du stjal han fra gjorde...
Er det virkelig verdt det?







45 kommentarer

...-fullstendigkaos-...

21.12.2011 kl.13:26

Kjempegodt og velformulert innlegg som vanlig. Ja, det er greit å ha sex med en gift kvinne (eller mann), men skulle jeg hatt sex med en gift kvinne så skulle hun enten vært gift med meg... Eller så skulle mannen ha vært utro så mange ganger mot henne først at jeg kunne hjelpet henne med å ta hevn om hun hadde bedt om det. Har faktisk fått sexforespørsel fra noen som ville hevne seg på kjæresten som har vært utro, med at jeg skulle ligge med henne..., Men DET sa jeg nei til, tross for at hun er en god venninne og han hadde fortjent det.

Vil egentlig ikke hun skal føle seg mer dritt fra før av.

Og en annen ting; gode poenger du har angående det lille du skrev om tyverier!

Liker bloggen din kjempegodt, og er innom ofte selv om jeg er sløv på kommentarer! :-p

Klem fra meg! :-)

Ideatroll

21.12.2011 kl.13:33

...:-☆fullstendigkaos☆-... Takk takk :) jeg må nok tilstå at jeg er sløv på å kommentere selv også! Har jo noen blogger jeg er mye innom (inkludert din), men det er nok ikke så ofte jeg legger igjen spor etter meg - annet enn i statistikken da ;)

Mette

21.12.2011 kl.13:43

Jeg kan heller ikke fatte dette med utroskap og hva som er greit med det....men i mitt hode er det noe som sier at er man utro...mann eller kvinne.....kan man ikke være nok glad i den personen man er gift med.

Elsker du den du er gift med gjør du ikke slikt...enkelt og greit.

Ideatroll

21.12.2011 kl.14:03

Mette: Sånn tenker for så vidt jeg også... men noen ganger kan det dukke opp uventede faktorer. Jeg vet i alle fall at jeg kunne aldri tenke meg å være utro selv, nettopp pga det du sier der. Hvis jeg bryr meg om partneren min, kunne jeg ikke vært utro, og hvis jeg ikke bryr meg om vedkommende føler jeg at det er bedre å gjøre det slutt i stedet for å holde han for narr ved å drive på med andre!

HegeKristin

21.12.2011 kl.17:51

bra skrevet!

mathildo

21.12.2011 kl.18:11

Bra skrevet! er enig

Mari ♥

21.12.2011 kl.18:16

Veldig, veldig sant..
True that!

Ideatroll

21.12.2011 kl.18:29

HegeKristin: Takk takk :)

Ideatroll

21.12.2011 kl.18:30

mathildo: Takker ;)

Ideatroll

21.12.2011 kl.18:31

Mari: Det er i alle fall sånn JEG tenker :)

Ideatroll

21.12.2011 kl.18:32

msmyren: :) Takk!

linn

21.12.2011 kl.20:26

enig med deg mette. man gjør ikke slik mot en man elsker. Og hvis man ikke ville likt det om noen tok din man fra deg så tar man heller ikke andres.

Ideatroll

21.12.2011 kl.20:41

linn: Helt sant! Og det er jo det som er essensen i det jeg skriver, at man bør holde seg unna det som ikke er sitt ;)

lenamon

21.12.2011 kl.21:07

Dette var et knakende godt innlegg og et veldig viktig tema. Gifte menn og kvinner skal man bare holde seg unna, det er forbudt område. Og tusen, tusen takk for linkingen. Så utrolig koselig!!!

Ideatroll

21.12.2011 kl.21:10

lenamon: Jepp jeg synes også man skal holde seg unna folk som er opptatt!

Og angående linken, så er det bare hyggelig - du har jo vært linket hos meg før du, som vinner av adventskalenderen, så det begynner nesten å bli en vane hehe ;)

synskepeggy

21.12.2011 kl.21:31

Nei,fy søren.Hvor mange har han hatt seg med da,før deg !! sikkert ikke få,tenker jeg,ekkelt er det !!

Samme med menn som har ett samboerskap bak seg,ett ekteskap og atpåtil har klart å få barn med en tredje.

Horebukker kaller jeg sånne og det er nok av dem !

Det er ikke menn i min bok og ikke "menn" jeg orker å se to ganger på.

Når så disse mange "menn" plutselig finner at de er aleine (uten å ane noe om hvorfor,for de er jo bare snille) er de solide bidragsyterer på div.utesteder med ca ti pils for mye og en ny dame hver kveld - det er om DAMER gidder å snakke med ham i det hele tatt (antakelig ikke,skikkelige damer snakker ikke med sånne).

Nei,alle vet hva kvantitet er - svært få vet hva kvalitet er.

Hilsen synskepeggy.

Ideatroll

21.12.2011 kl.21:42

synskepeggy: Sant det du skriver, at for sånne typer kan det ha vært mange før, og det vil sikkert bli mange etter. Det rare er at mange sluker det rått...

Og ja,mange ender nok opp alene, både av de som lurer folk, og de som lar seg bli lurt. Dessverre!

Ronja Constance

21.12.2011 kl.22:41

veldig sant det du sier. fikk bare lyst til og smette inn at det er ikke alltid man er klar over at den andre faktisk har en kjæreste da. jeg har tidligere vært i et forhold med en fyr som var forlova med ei anna, og i et forhold med ei til, uten og være klar over det før en god stund etter, så er ikke alltid den som er med på det vet helt hva som skjer :)

Ideatroll

21.12.2011 kl.23:20

Ronja Constance Ja det er sant! Men når typen har flere samtidig, som ikke en gang vet om hverandre, så sier det vel sitt om hva slags type han er... ;)

Marit

21.12.2011 kl.23:34

Utrolig bra skrevet!

Ideatroll

21.12.2011 kl.23:37

Marit: Takk takk :)

mysmalworld

21.12.2011 kl.23:44

Sv: Du får ha lykke til i morgen da :)

Synes nå i grunnen ikke dette trenger å være et tema engang jeg da, er man gift så er det vel fordi man er glad i den personen man er gift med og da er du vel ikke interessert i å ligge med en annen ?

Jeg for min del kommer ikke til å gifte meg for så å ligge med noen annen, kommer ikke til å gå etter gifte menn heller. Tenk om det var min mann som ble "jaktet" på ! ?

God jul !

Ideatroll

21.12.2011 kl.23:51

mysmalworld: Takk - og enig med du :)

Jeg ble litt sjokka for en tid siden, da jeg fikk vite at i enkelte in-miljøer i Oslo, er det visstnok trendy å jakte på folk med ring på fingeren, for å se om de får napp... ganske overfladisk spør du meg!

mojita

22.12.2011 kl.11:35

Veldig fint skrevet dette.

Den som innleder et forhold til en gift person, setter samtidig sitt eget liv på vent kan du si. Man går rundt og venter og tror at det skal bli en "ordnings", noe det sjeldent blir. Den gifte parten i et slikt forhold vil jeg si er den største synderen, han skuffer og ødelegger sitt forhold og familien sin. Den andre parten (single) er bare en egoist som synes det er spennende og tenker ikke lengre enn til sitt eget kjønnsorgan.

Ideatroll

22.12.2011 kl.18:07

mojita: Sant sant sant!

Diva Andrea

22.12.2011 kl.19:57

De som bevisst inngår forhold med noen som er gift/forlovet eller opptatt....de er idioter spør du meg!! For det første; har man det ikke bra i forholdet som man er i og leker med tanken på å være utro, da er det på tide å ta en lang prat, pause eller bryte forholdet. Man svikter ikke det mennesket man påstår man elsker...så enkelt er det. Mennesker som er utro er uten ryggrad og moral...og dummeste unnskyldningene jeg hører er; 'det bare skjedde...vi ble så fulle'....Ehh...man bestemmer selv hvor mye man vil drikke....!

Ideatroll

22.12.2011 kl.20:54

Diva Andrea: Ja, det er akkurat det jeg mener! Og det med at man bestemmer selv hvor mye man vil drikke, er jo et stort poeng!

Ronja Constance

25.12.2011 kl.15:44

det gjør nok det :) men mange som uten og tenke over situasjoner dømmer den andre som er med på det, og ofte har jo de en stor del av feilen, men iblandt så kan de vite like lite som den han er utro mot.

Ingvild :3

15.02.2012 kl.16:46

Det er helt, helt, helt feil å røre en annens mann. Hvertfall en mann som har barn, uansett hvilken alder de er i. Å rive opp en familie på den måten burde være straffbart, og man burde være pålagt å betale tilbake for den ekstremt lange perioden med sorg, bitterhet og vanskeligheter hele familien opplever.

Ideatroll

15.02.2012 kl.17:00

Ingvild :3: Ja, det er tøft å være den som blir bedratt... helt enig, man skal holde fingrene sine der de hører hjemme, det burde være nok single folk der ute til at man ikke trenger å involvere seg med en som er opptatt...

Despotic Mistress

05.03.2012 kl.15:17

Hehe...good one!;)

Rebecca Engeli

13.06.2012 kl.21:52

bra skrevet!

Ideatroll

13.06.2012 kl.21:57

Rebecca Engeli: Takk for det :)

minnenesomvarer

26.08.2012 kl.00:38

Fantastisk bra skrevet! Likte godt innledningen din at det var helt greit å ha det med en gift mann - hvis du er gift med ham selv! ;)

Eg synes det er helt utrolig at noen har samvittighet til både å ha seg med en person i et forhold, og at en person i et forhold har samvittighet til å ha sex med noen andre enn kjæresten sin. Og har man gjort det, så skal man iallefall være ærlig nok og si det selv til vedkommende.

Det har jo kommet en datingsside også nå for gifte og samboere, eg blir helt satt ut! De tjener visst mye på den sier de. At det går an...

Ideatroll

26.08.2012 kl.00:51

minnenesomvarer: Jeg skrev jo dette siden jeg har opplevd utroskap selv - long story. Men du sier faktisk akkurat det samme som jeg tenkte, og fortsatt tenker. Og faktisk var det ikke selve utrokapen som ødela, men det at han løy om det til og med etter at jeg tok dem på fersken. (det står litt om det i "Skilsmisse - den tause sorgen"-innlegget mitt som du foinner på en av steinene i sidemenyen).

Wow det er jo helt sprøtt at det finnes sånne datingsider... hvis man ikke er innstilt på at forholdet skal fungere, er det både bedre og mindre sårende å avslutte det, enn å date på si!

minnenesomvarer

26.08.2012 kl.00:59

Off, det var utrolig trist å høre. Unner ingen noe slikt. Håper iallefall du har kommet deg videre, og forhåpentligvis er noen erfaringer rikere , selv om de ikke akkurat kom lett!

Utrolig dårlig gjort å nekte for det synes eg, det verste i mange tilfeller kan eg tenke meg er følelsen av tillit og kanskje egenverdi som må jobbes opp igjen...

Eg håper og tror i visse tilfeller at mange av de som er utro faktisk er det fordi de ikke klarer å se at de betyr så mye for den de er i et forhold med - og at de skjønner i etterkant hvor mye de faktisk betydde for personen. Altså at det handler om dårlig selvbilde. Enkelte derimot, er jo rett og slett bare egoistiske og klarer ikke å se andre rundt seg...

Ideatroll

26.08.2012 kl.01:04

minnenesomvarer: Det var nok litt sånn med oss, som du sier der... Etter at jeg tok dem på fersken, ble det en del problemer, o han flyttet ut. Vi fortsatte å være gift et halvt år etter det, men da syntes jeg det hadde gått lang nok tid, så jeg tok ut separasjon. Da jeg gjorde det, skjønte han sikkert alvoret, for han nektet å skrive under papirene, så jeg måtte sende dem inn uten hans underskrift. Men på det tidspunktet var det skjedd så mye, inkludert det at vi hadde bodd fra hverandre den perioden, så jeg fikset ikke å gå tilbake til det - tilliten var jo ganske grundig brutt...

minnenesomvarer

26.08.2012 kl.01:07

fullt forståelig! Det er nok ikkje så lett å gå tilbake i sånne forhold etter noe sånt har skjedd... Håper du klarer deg bra no da hvertfall :)

Ideatroll

26.08.2012 kl.01:14

minnenesomvarer: Man vil jo alltid være preget, men det er på en måte en styrke også, det å ha en tøff fortid på ene eller andre måten...

minnenesomvarer

26.08.2012 kl.02:35

veldig sant :) bra du klarer å se på det som en styrke!

Dragona

12.09.2012 kl.18:21

Vi leste innlegget ditt og det er ikke godt å oppleve utroskap. Vet hvordan det kjennes ut! Samtidig så blir det feil å skylde på at noen kommer og stjeler mannen din... Han har selv ansvaret for å være trofast når han er gift. Vi har blogget om dette, og det kan kanskje virke noe provoserende, men det handler om å legge ansvaret på den ansvarlige (den som er utro). Man må kunne stole på mannen man velger, han er den som må si nei når noen prøver seg. Man kan ikke kan ikke holde utkikk ettter mulige "tyver" for å beholde lykken i huset dessverre..

Når det er sagt så er ikke det så greit å være på den andre siden heller. Den personen har det også vondt om hun/han er forelsket i den utro.. Den personen som ser ut til å komme best ut av det av alle tre - er den som er utro. Han/hun har kontroll på situasjonen og er ikke den som sitter og venter på stjålne timer og har lite nok samvittighet til å lure partneren sin.

Ideatroll

12.09.2012 kl.22:36

Dragona: Jeg skjønner hva du mener, men nå er det også viktig å huske på at dette "bare" er en blogg, så det er jo myyyyye på historien min som ikke har fått bli med. Dette innlegget her, er egentlig ikke myntet på min egen historie i det hele tatt, men mest på temaet om å bruke barn som "våpen" i en voksen strid, og en liten påminner om at man ikke bare ødelegger et forhold mellom to voksne, men at det også kan gå utover uskyldige barn... Vi hadde ikke barn sammen, så som du skjønner, er det ikke det jeg sikter til :)

Dragona

13.09.2012 kl.08:47

Nei, man er vel ikke alltid selvbiografisk på en blogg:)

Det er dessverre mange som bruker barnet som våpen i strid.

Hvis du leser det vi har skrevet om "Limet" - barna. Hvordan enkelte bruker barna (limet) for alt det er verd.

Ideatroll

13.09.2012 kl.12:16

Dragona: Jeg har allerede vært innom bloggen din, men fikk ikke lagt igjen noen kommentar da. Det er ganske håpløst å kommentere blogger herfra til tider, men etter et par forsøk i dag, fikk jeg det til - og har kommentert innlegget som refererer til dette innlegget her.

Jeg synes for øvrig det er lurt å sette seg litt inn i ting før man trekker konklusjoner som de du har trukket i innlegget som linker til meg, og kanskje lese profilomtalen på bloggen først - da ville du nok ha visst litt mer om bakgrunnen for innlegget, og min skrivemåte. Men nå har jeg i alle fall forsøkt å gi deg en liten bakgrunn i kommentaren jeg skrev hos deg.

Skriv en ny kommentar

ideatroll




44, Bærum

Trollet, det er meg. Jeg blogger om det jeg har lyst til å dele i øyeblikket, alle mine rare tanker om både de seriøse tingene og de mer hverdagslig humoristiske. Og du, det hender jeg bruker ironi eller setter ting på spissen!

Jeg jobber som customer manager på supportavdelingen her på blogg.no, men ytringene på denne bloggen er mine personlige tanker og meninger, og skal ikke på noen måte tillegges blogg.no.

Ideatroll andre steder:



















Om designet

Jeg lager designene mine selv. Det innebærer at jeg tar alle bilder (som f.eks. headerbilder og bakgrunnsbildet på bloggen), designer header og alt annet innhold, og koder det slik at det blir som jeg ønsker.


Foto

Jeg har ikke noe flott kamera, så alle mine bilder er tatt med et bittelite kompaktkamera som jeg har døpt "Lille Rosa" Her er det:



Anbefalte innlegg














Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
hits